Проблема проведення змін в освіті знаходиться в полі зору педагогів гімназії, батьківської громадськості. Реформування, що відповідає умовам сучасної України і потребам українських дітей, є Нова українська школа. Зміни в освіті мають максимально сприяти підготовці людини до життя і діяльності в ХХІ столітті. Метою освіти є всебічний розвиток людини як особистості та найвищої цінності суспільства, її талантів, інтелектуальних, творчих і фізичних здібностей, формування цінностей і необхідних для успішної самореалізації компетентностей, виховання відповідальних громадян, які здатні до свідомого суспільного вибору, підвищення освітнього рівня громадян задля забезпечення сталого розвитку України та її європейського вибору.
Досягнення цієї мети забезпечується шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності: вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися вільне володіння державною мовою; здатність спілкуватися рідною (у разі відмінності від державної) та іноземними мовами; математична компетентність; компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій; інноваційність; екологічна компетентність; інформаційно-комунікаційна компетентність; навчання впродовж життя; громадянські та соціальні компетентності, пов’язані з ідеями демократії, справедливості, рівності, прав людини, добробуту та здорового способу життя, з усвідомленням рівних прав і можливостей; культурна компетентність; підприємливість та фінансова грамотність; інші компетентності, передбачені стандартом освіти.
Спільними для всіх компетентностей є такі вміння: читання з розумінням, уміння висловлювати власну думку усно і письмово, критичне та системне мислення, здатність логічно обґрунтовувати позицію, творчість, ініціативність, вміння конструктивно керувати емоціями, оцінювати ризики, приймати рішення, розв’язувати проблеми, здатність співпрацювати з іншими людьми.
У гімназії навчається 448 учнів. З них за конкурсним випробуванням у 1-і класи набрано – 80 учнів, у 6-ий клас набрано 41 учень. Сформовано 19 класів. Протягом перших років (1,2,3,4,5 класи) навчання учні отримають базовий рівень освіти гуманітарного (поглиблено вивчатимуться українська мова, українська література, інформатика) та природничого (поглиблено вивчатимуться математика, інформатика) профілів. Поряд з вивченням англійської мови впроваджується вивчення другої іноземної мови з 1 класу – німецької. Учні гімназії будуть навчатися за програмами вивчення двох іноземних мов.
Одним із основних напрямків роботи педагогічного колективу гімназії є створення умов для виявлення та розвитку здібностей кожної дитини в умовах упровадження профільного навчання. Профілізація навчання передбачає розширення науково-освітнього простору для здобувачів освіти та педагогів; здійснює цілеспрямовану довузівську підготовку; підсилює мотивацію учнів і підвищує інтерес до вивчення предметів тощо.
У 2021/2022 навчальному році в гімназії функціонують 4 профільних класи: 6(10)-А – з філологічним напрямом (профіль української філології, 24 учні), 6(10)-Б – з суспільно-гуманітарним напрямом (історико-філологічний профіль, 17 учнів), 7(11)-А - з природничо-математичним напрямом (біолого-хімічний профіль, 24 учні), 7(11)-Б - з суспільно-гуманітарним напрямом (історико-філологічний профіль, 19 учнів).
У 2020-2021 навчальному році педагогічний колектив працював над вирішенням проблеми гімназії:“Впровадження діяльнісних методів навчання, формування навичок самоосвіти. Формування національної гордості, свідомості учнів у процесі вивчення основ наук та в позаурочний час”.
У гімназії працює 6 предметних кафедр та кафедра класних керівників. Керують роботою досвідчені, знаючі вчителі.
Групи організовували свою роботу за такими основними напрямками :
- оволодіння ефективними методами розвиваючого навчання ; - пошук нових шляхів розвитку творчих здібностей учнів ;
- впровадження нових технологій навчання ;
- духовне збагачення учнів, виховання національної свідомості та патріотичних почуттів ;
- самоосвіта вчителів ; - активна участь учнів та педагогічного колективу у житті міста.
Слід відзначити плідну роботу всіх предметних кафедр, вчителі яких вміло використовували у своїй практиці інноваційні технології, проводили нестандартні уроки, уроки з використанням інформаційно-комунікативних технологій, уроки-проекти. На високому науково-методичному рівні пройшли тижні правових знань, української писемності, англійської мови, математики, історії, безпеки життєдіяльності, Шевченківський тиждень, День охорони праці, Міжнародний день мови, олімпійський тиждень та за здоровий спосіб життя.
Працює створений у гімназії постійнодіючий проблемний семінар “Розвиток творчої активності, ерудиції молодих вчителів” (керівник Садова І.С.), який надає методичну допомогу молодим учителям.
Педагогічний колектив гімназії постійно працює над підвищенням рівня фахової майстерності, проходить курси підвищення кваліфікації при ЛОІППО, підвищують фаховий рівень на різноманітних онлайн-платформах. Успішно проведена у гімназії атестація вчителів. Серед педагогів, що атестувалися шістьом підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» (Хмелинська І.Р., Тригуб М.Я.. Горак Г.В., Лащів О.І., Баковська О.А., Овсянник Н.С.), Лащів О.І. підтверджено педагогічне звання «учитель – методист», Овсянник Н.С. присвоєно педагогічне звання «старший учитель». Учителям Якубів О.Р. та Гарасимів І.М. присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст І категорії, а Купчаку В.М. – кваліфікаційну категорію «спеціаліст ІІ категорії» Під час атестації проходили творчі звіти даних педагогів. 9 учителів пройшли курсову перепідготовку.
Головною метою системи науково-методичної роботи є надання реальної дієвої допомоги педагогу в розвитку професійної майстерності та активізації творчого потенціалу. Методична сесія педагогів гімназії – ефективна форма роботи, яка координує діяльність усієї методичної служби і направлена на розвиток навчально-методичного забезпечення освітнього процесу, інноваційної діяльності.
Основними завданнями методичної роботи педагогів гімназії є:
- безперервне підвищення кваліфікації вчителів через систему методичних семінарів, конференцій, методичних читань, творчих відкритих уроків, самоосвіти;
- підвищення науково-теоретичного рівня вчителів;
- розвиток у членів педколективу нового педагогічного мислення для впровадження інноваційних технологій навчання та виховання;
- організація науково-дослідницької роботи в гімназії серед вчителів та учнів;
- проведення методичної роботи з педкадрами; удосконалення профільної освіти;
- впровадження інформаційно-комунікаційних технологій;
- робота з обдарованими учнями шляхом залучення їх до роботи в МАН, участі у Всеукраїнських учнівських олімпіадах з навчальних предметів, предметних турнірах, інтелектуальних і творчих конкурсах.
Педагогічний колектив продовжував роботу над програмою “Обдаровані діти”. Значне місце у цій роботі займали конкурси знавців предмета, Міжнародні, Всеукраїнські інтерактивні конкурси «Бобер», “Кенгуру“, “Левеня» , „Колосок ,«Геліантус» , «Сонячна квітка», ім. П. Яцика, ім. Т.Шевченка.
Завдяки творчій праці вчителів гімназії вихованці беруть активну участь у предметних олімпіадах, де демонструють високий рівень навченості.
У вересні 2021 року класні керівники обстежили матеріально – побутові умови життя учнів гімназії, які потребують особливої педагогічної уваги та піклування, зібрали відомості про малозабезпечені та багатодітні родини. У гімназії навчається троє учнів, вихованням яких займається опікуни (Гринишин Катерина, Гринишин Ігор, Гірник Тетяна). Протягом року класні керівники проводили бесіди з питань профілактики правопорушень у класних колективах, надавали консультації батькам з проблем виховання дітей. Двічі на рік у гімназії на належному рівні проводяться Тижні правових знань та Всеукраїнський тиждень права із залученням представників правоохоронних органів. Конференції, рольові ігри, брейн – ринги на правову тематику сприяють формуванню правової культури учнів, поширенню знань про державу і право, запобіганню жорстокого поводження з дітьми. Протягом 2020–2021 року на внутрігімназійному обліку не перебував жоден учень.
Учителі гімназії у своїй роботі беруть до уваги загальновідомий світовий і європейський досвід, який свідчить, що чим вищим є рівень освіти населення, тим досконалішими є демократичні інститути. При гімназії діє європейський клуб ”Гринвіч”, який бере активну участь у обласних форумах (керівник Олексин Р.Б.).
Сьогодні освітяни України вивчають досвід тестування в інших країнах і розробляють свою власну модель проведення оцінювання навчальних досягнень учнів середніх навчальних закладів.
У 2021 році в зовнішньому незалежному оцінюванні (ЗНО) взяло участь 54 випускники. За результатами ЗНО складено рейтинг навчальних закладів Львівської області, гімназія займає 15 місце із 472 навчальних закладів.
Активну участь у гімназійному житті брала Рада гімназії (голова А. Бачик). Її допомога була відчутна під час проведення позакласних заходів, у зміцнені матеріальної бази. Згідно плану працювало учнівське самоврядування.
Протягом року проводився конкурс “Кращий клас - 2021”. Переможцями визначено 3(7)А, 7(11)Б класи.
Організовано завершився 2020-2021 н.р. Учні 5(9) та 7(11) класів звільнено від ДПА. Із 49 учнів, які завершили навчання у 5(9) класах, чотирьом учням вручено свідоцтво про базову загальну середню з відзнакою. Шістьох учнів нагороджено золотою медаллю, двох учнів нагороджено срібною медаллю (із 54 учнів в класах).
Завідувачами кабінетами та класними керівниками проведена робота з ремонту класних приміщень, оновлено наочність.
Аналіз результатів за минулий навчальний рік продемонстрував наступне:
- освітній процес має тенденцію до розвитку;
- діяльність адміністрації закладу спрямована на вдосконалення освітнього процесу та підвищення його ефективності;
- у гімназії використовують колективне обговорення отриманих результатів, колективний творчий пошук вирішення конкретних завдань. На підставі аналізу результатів адміністрація корегує наступні дії щодо досягнення поставленої мети;
- гімназія підтримує свій позитивний імідж;
- створюються умови для врахування й розвитку навчально-пізнавальних і професійних інтересів, здібностей, потреб учнів;
- значно покращилась ресурсна база (кадровий потенціал, матеріально-технічна база, інформаційно-методичне забезпечення);
- методична робота сприяє модернізації змісту освітнього процесу, втіленню педагогічних інноваційних технологій;
- створено сприятливий психолого-педагогічний клімат.
Однак залишились певні питання, розв’язання яких слід продовжити, а саме:
- підвищення якості освітніх послуг;
- підвищення результативності роботи з обдарованими дітьми;
- підвищення ефективності співпраці з батьківською громадськістю;
- покращення матеріально-технічної бази навчальних кабінетів.
У 2021-2022 навчальному році робота педколективу буде спрямована на виконання Закону України "Про освіту", «Про загальну середню освіту» та Положення про загальноосвітній навчальний заклад, Статуту гімназії.
У освітньому процесі домінуватиме проблема, над якою працює гімназія: «Впровадження діяльнісних методів навчання ,формування навичок самоосвіти. Формування національної гордості, свідомості учнів у процесі вивчення основ наук та в позаурочний час».
З метою реалізації державної політики в сфері освіти, створення безпечного освітнього середовища, підвищення якості освітніх послуг, створення умов для особистого розвитку та самореалізації кожного учня діяльність гімназії буде скерована на вирішення таких основних завдань:
- забезпечення реалізації права громадян на повну загальну середню освіту;
- використання освітніх інновацій, інформаційно-комунікаційних, здоров’язбережувальних технологій;
- створення умов для зростання професійної майстерності вчителів;
- реалізація принципу академічної свободи в педагогічній діяльності учителя як основи його професійної самореалізації;
- формування в школярів потреби й навичок самоосвітньої роботи, здатності до навчання впродовж усього життя;
- розвиток особистості учня, його здібностей та обдарувань, наукового світогляду;
- створення сприятливих умов для пошуку, підтримки та розвитку обдарованих учнів;
- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування засад здорового способу життя, збереження й зміцнення фізичного та психічного здоров’я учнів;
- формування людини-патріота з активною життєвою позицією, який діє згідно з морально-етичними принципами, здатний приймати відповідальні рішення, поважає гідність і права людини;
- виховання громадянина України;
- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;
- формування і розвиток соціально зрілої, творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;
- виховання в учнів поваги до Конституції України, державних символів України, прав і свобод людини й громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення до обов’язків людини й громадянина;
- створення умов, необхідних для успішної самореалізації особистості в соціумі;
- виховання особистості дитини, здатної до самопізнання, життєвого та професійного самовизначення, саморозвитку та самореалізації;
- забезпечення соціального захисту дитини, сприяння встановленню рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів відповідно до їхніх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;
- забезпечення психологічного супроводу та моніторингу розвитку особистості учня;
- створення дієвого учнівського самоврядування в гімназії;
- формування позитивної мотивації учня до навчання шляхом оновлення системи взаємостосунків між учнем та вчителем, активної співпраці з батьками або особами, які представляють інтереси дітей; урахування індивідуальних потреб і можливостей кожного учня;
- зміни в організаційній культурі закладу освіти: утвердження мотиваційної моделі управління, яка орієнтована на потреби, очікування й можливості всіх учасників освітнього процесу;
- оновлення методів і прийомів управління, утвердження гнучкого, динамічного стилю управління, орієнтованого на ефективне й послідовне виконання завдань, що стоять перед колективом;
- створення конкурентоспроможного іміджу закладу загальної середньої освіти;
- створення внутрішньої системи забезпечення якості освіти закладу;
- поповнення матеріально-технічної бази гімназії.