Результати діагностування освітнього середовища
При складанні проекту виховної програми загальноосвітнього навчального закладу проведено анкетування. Для того, щоб розпочати роботу і щоб запрацював цей механізм,необхідні знання про реальний стан виховного середовища, тобто проведення досліджень, запитів батьків, учнів, учителів.
Після завершення аналізу інформації творча група занесла висновки в SWОТ - таблицю
Сильні сторони |
Слабкі сторони |
|
|
Можливості |
Загрози |
|
|
Визначивши сильні та слабкі сторони, можливості та загрози сформулювали загальні завдання .
Карта проекту «Виховна програма Миколаївської гімназії»
І. Зміст та організація
Назва проекту |
Виховна програма Миколаївської гімназії |
Рік реалізації |
2013-2016 |
Обґрунтування проекту
|
Освіта функціонує з метою забезпечення компетенції її випускниками, їх навченості та вихованості відповідно до вимог Державних стандартів. Тому пріоритетами розвитку освіти завжди буде створення засобів (знарядь), яких їй на даний момент бракує, щоб забезпечити функціонування або вдосконалення тих, що використовується. Пріоритети розвитку освіти Львівщини в сфері виховання визначається наявними тут проблемами, а саме:
Отож,виховна робота навчальних закладів потребує модернізації. Зміст цього процесу можна визначити, встановивши причини низької якості виховного процесу та недостатньої вихованості випускників. Ці причини умовно поділяються на зовнішні відносно системи освіти та внутрішні, наявні у самій системі. Серед внутрішніх причин недостатньої вихованості багатьох випускників можна віднести те, що:
Згідно « Програмою розвитку освіти Львівщини на 2009-2010 роки», схвалено обласною Радою, ключове завдання (мета)освіти Львівщини - розгорнути у навчальних закладах області комплексну національно орієнтовану систему виховних справ, що ґрунтуються на довірі та співпраці учасників процесу виховання. Щоб забезпечити виконання цього завдання необхідно організувати виховну роботу у навчальних закладах області на основі спеціальних виховних програм( зорієнтовані на формування переконань та моралей поведінки) і проектів ( зорієнтовані на вироблення ставлення та формування навичок діяльності). Перехід на роботу за виховними програмами сприятиме також входженню українського шкільництва у загальноєвропейський освітній простір, розширенню міжнародних міжшкільних контактів, подальшому професійному розвитку педагогічних працівників тощо. Усе це робить актуальним « Виховні програми».
|
Цілі проекту
|
Організація роботи навчальних закладів Львівської області на основі виховних програм. Розробка і впровадження, за участю учасників проекту, виховних програм навчальних закладів, у яких вони працюють. |
Адресати проекту
|
Педагогічний колектив Миколаївської гімназії |
Очікувані результати проекту |
Укладена програма |
Керівники проекту |
Гординяк Оксана Орестівна, Фарат Лілія Миколаївна, Кобрин Оксана Ігорівна |
Компоненти проекту |
Навчання вчителів методики укладання виховної програми загальноосвітнього навчального закладу. Розроблення виховної програми навчального закладу. |
Способи інформування про проект |
Виступи на педагогічних радах, загальногімназійних батьківських зборах, конференціях |
Правила набору учасників |
Класні керівники Миколаївської гімназії. |
Критерії набору учасників |
Класні керівники, які відзначаються високим рівнем кваліфікації та бажають працювати за новою виховною програмою. |
Територіальний штаб |
Миколаївська гімназія. |
Організації та установи, які співпрацюють |
Методичний кабінет управління освіти, сім’ї, молоді та спорту Миколаївської РДА, МРЦСССДМ, ЛОІППО |
Робоча група |
Павлючик Л.М., Дерев’янко І.Р., Підкович Н.І., Грицко А.І., Василишин О.Р., Фарат Л.М., Лащів О.І., Хомчак М.М., Гординяк О.О., Змроць Г.М., Терлецька Л.С., Онишко Л.В., Косів О.О., Овсянник Н.С.,Олексин Р.Б.
|
Методи роботи |
Лекції - презентації, дискусія, аналіз та вирішення проблем, навчання в малих групах, візуалізація. |
Виконання виховних завдань гімназії у 2013 - 2016 навчальному році
Загальні виховні завдання гімназії |
Спосіб виконання ( конкретні завдання) |
1. Формування в учнів почуття патріотизму, національної свідомості та гордості. |
1а. Виховувати повагу та шану до національних цінностей нашого народу. 1б. Знайомити учнів з героїчними сторінками історії нашого народу. 1в. Виховувати в учнів любов до рідної мови, національних традицій, звичаїв, обрядів. |
2.Прищеплення принципів, норм, правил моралі та традицій, які становлять частину духовного життя народу. |
2а. Формувати розуміння й особистісне ставлення до сутнісних питань про сенс і мету життя людини. 2б. Виховувати в учнів етико - естетичне ставлення до життя. 2в. Формувати моральну культуру, толерантне ставлення до культури і традицій українського народу |
3.Сприяти розвиткові особистості із ціннісними орієнтаціями щодо задоволення соціальнозначущих та особистісно орієнтованих потреб. |
3а. Формувати в учнів пріоритет здорового способу життя, проводити профілактику шкідливих звичок. 3б. Сприяти інтелектуальному та емоційному розвиткові учнів. |
4.Виховання почуття відповідальності за навколишнє середовище як національну та загальнолюдську цінність, формування творчої працелюбності особистості. |
4а. Формувати в учнів розуміння, що природа - це першооснова існування людей, а людина - частина природи, виховувати свідоме добре ставлення до природи, почуття відповідальності за навколишнє середовище. 4б. Ознайомити учнів із загальними уявленнями про світ професій, про психофізіологічні вимоги до представників різних типів професій, формувати характер, звички і навичок, необхідні для продуктивної діяльності в житті. |
5. Підвищення правової культури гімназистів, реалізація заходів спрямованих на попередження злочинів, вдосконалення способу життя без порушень норм моралі. |
5а. Формувати в учнів здатність до самоконтролю, поваги до моралі й правопорядку, виховувати бажання вивчати, поглиблювати правові знання. 5б. Виробляти навички правомірної поведінки та умінням протистояти негативним впливам. |